echowebstore

Vše pro vaše cyklistické já

Kategorie produktů

­

darky pro cyklisty

­

banner bok poukaz

­

darkova taska2

­

doprava zdarma nad 15004

Garance odeslání v 1 den

 dodani zbozi zitra4

Chcete ještě lepší ceny?

vip ceny4

Doprava zdarma na Slovensko nad 6000 Kč

Články

Výživa – co si dát před, během a po sportovním výkonu?

8de66917-93dc-4611-9e06-d6c6510744bcPřed výkonem 

Před jakýmkoliv sportovním výkonem není dobré jíst cokoliv sladkého, resp. potraviny obsahující jednoduché cukry. A to z toho důvodu, že je tělo rychle stráví a brzy se dostaví pocit hladu. Stejně tak se nedoporučuje konzumovat nic s obsahem tuků nebo bílkovin - tyto živiny se naopak tráví dlouho a zbytečně se tak zatěžuje organismus. Není dobré jíst ani vlákninu, s jejímž trávením tělo spotřebovává velkou dávku energie.

K snídani, cca 3 hodiny před výkonem, byste si tedy měli dát pečivo se sýrem a šunkou, nebo třeba i vajíčka.

1-2 hodiny před sportem si dejte jedno až dvě želé Enervit Pre Sport. Zamezíte tak možným pocitům hladu a vyhnete se případným zažívacím problémům, jelikož želé je dobře stravitelné.

 

df63c8c5-4f28-4de8-ad04-944d98e958cfBěhem výkonu

V průběhu sportovního výkonu je důležité doplňovat energii ve formě sacharidů. Můžete si vybrat z oblíbených gelů nebo tyčinek. Gely Endurosnack a Enervitene nebo tyčinky Power Bike Bar jsou vhodné i pro delší výkon, zatímco například gel Carbosnack je díky rychlým cukrům vhodný ke kratší zátěži. Ke konci závodů si můžete dát třeba Turbosnack, který má ještě rychlejší nástup účinku.

 

b96fb6de-dd00-4829-84c6-9ab7670e8583Pitný režim

Že je důležité dodržovat pitný režim, není nutné psát. Důležité ale je říct si, co a kdy pít.

Jak jsme zmínili výše, před výkonem není dobré jíst ani pít nic sladkého. Doporučuje se tedy dát si dostatek čisté neperlivé vody maximálně s plátky citronu.

Naopak během sportovního výkonu byste měli pít iontové nápoje. Ty vám formou sacharidů dodají potřebnou energii a doplní minerální látky, které ztrácíte pocením. Navíc jsou tyto nápoje snadno vstřebatelné.

A kolik toho vypít? Doporučeno je každých 10-15 minut vypít cca 300 ml. No zkrátka na pití nezapomínat a každou chvíli se napít :-)

Iontové nápoje Nutrend Isodrinx nebo Enervit G Sport jsou účinky srovnatelné, vybírejte tedy i podle chuti.

 

d9ca3821-90b9-4449-b2b6-7d20344a902bJak na křeče

Znáte to. Jste soustředěni na maximální výkon a najednou přijde křeč, která dokáže vše pokazit. Při přípravě na závod nezapomeňte na prevenci proti křečím. Večer před závodem, nejlépe před spaním, vypijte jeden Magneslife.

Stejně tak můžete zvolit i tablety AntiCramp, dejte si je večer před výkonem a ráno cca 40 minut před startem. Pokud máte s křečemi problémy, můžete tablety užívat již dva dny před plánovaným závodem. Více o doporučeném dávkování najdete vždy u výrobku.

Když i nejlepší příprava selže a křeče přijdou, zvolte tablety GT Sport.

Riziku křečím předcházejte i pitím iontového nápoje, který vám kromě energie dodává i potřebné minerály.

Náš Tip: výbornou potravinou proti křečím je například banán

 

c1929b6b-6f81-4c6d-a86d-f36baf2ce05dPo výkonu

Regenerace je důležitá část tréninku, jelikož výkonnost nejvíce roste právě v této fázi. Půlhodinu po výkonu byste tedy měli vypít nápoj s optimálním složením (sacharidy, aminokyseliny, vitamíny). Můžete si vybrat Nutrend Regener nebo Enervit R2.

Není to ale jen o první půl hodině. Do 6 hodin po výkonu je vhodné zajistit příjem sacharidových jídel (rýže, těstoviny, maso...).

Naopak ne úplně dobrý nápad je dát si hned po výkonu pivo. No ale znáte to :-)

Závěrem

Při doporučeních jsme vycházeli z vlastních závodních i nezávodních zkušeností, i z doporučení výrobců sportovní výživy. Každý je ale jiný a každému sedne něco jiného. Proto vycházejte hlavně ze svých potřeb.