Obchod

Fotogalerie

Novinky a postřehy ze školení Apache

Naši obchodní partneři nás pravidelně zvou na školení a předváděcí akce, kterých se vždy rádi účastníme, protože se pokaždé dozvíme něco nového. Na konci února jsme se takto účastnili i školení u výrobce kol a elektrokol Apache přímo v jejich výrobním areálu v Úpici.

Kromě prohlédnutí novinek pro sezónu 2020 pro nás byla zařízena i exkurze do výrobny kol. Ale vezměme to po pořádku.

Nejprve nám byly představeny novinky v elektrokolech Apache pro rok 2020. Tady je shrnutí toho nejzajímavějšího:

1. Osazení motoru Bosch 4. generace na některých modelech.

  • Tento motor je o 50% menší a o 25% lehčí než motory stejné značky 3. generace.
  • Oproti předchozí verzi došlo i k navýšení maximální asistence až o 340% (oproti 300%, které poskytují motory 3. generace).
  • Nově budou mít elektrokola s motorem Bosch 4. generace volnoběžku, což zaručuje volné šlapání bez odporu motoru, například při jízdě nad 25km/h nebo při vypnuté elektrické přípomoci.
  • O motoru Boch 4. se více rozepíšeme v samostatném článku, který najdete už brzy na našich stránkách.

2. Vylepšení modelů Tuwan a Yamka MX-I 1

  • Oproti modelům 2019 dostala tato kola lepší osazení, a to vzduchovou vidlici SR Suntour XCR a 10 rychlostní řazení Shimano Deore. Letos si tedy můžete dopřát pořádně osazené elektrokolo s integrovanou baterií!
  • Dále mají nové modely sportovnější geometrii a to i díky vidlici se zdvihem 120mm.
  • A co vás jistě potěší, tak na těchto elektrokolech najdete baterii s kapacitou 17,5 Ah.

3. Nové řady E4 a E6

  • Řada E4 vlastně znamená zúžení řad E3 a E5, kdy došlo k tomu, že elektrokola z této řady dostanou elektrické osazení z E3 a mechanické z E5.
  • Krosová elektrokola Matto a Matta budou v řadě E4 navíc jen ve verzi Tour, kdy Apache reaguje na zvýšený zájem o elektrokola vybavená blatníky, nosičem a osvětlením už v základu.
  • Modely Matto a Matta E6 pak budou osazené stejně ale v klasické verzi – bez výbavy.

4. Přepracovaný zámek integrované baterie na MX-I

  • Díky tomuto kroku by mělo dojít k eliminaci vibrací při jízdě.

5. Změny u městských elektrokol

  • Městská elektrokola letos budou v obměněných barvách, převládají sice živější odstíny, ale zajisté si vyberou i konzervativnější elektrocyklisté.
  • Nově na městských modelech elektrokol najdete české pláště Mitas s protiprůrazovou ochranou.

Bohužel počasí nepřálo vyzkoušení, ale především nafocení nových modelů. Co nevidět je ale postupně budeme zveřejňovat na našem e-shopu.

A tady ještě poznatky z exkurze:

Před třemi lety zahájila úpická značka Apache montáž elektrokol přímo v Úpici, kdy dali pracovní příležitost mnoha místním obyvatelům a zároveň podtrhli význam česká značka. Areál se nachází v částečně zrekonstruované staré továrně. 

Prošli jsme celým montážním procesem, kdy jsme viděli zručné montéry a hlavně montérky při kompletování celých kol a elektrokol. Finální doseřízení a kontrolu pak provádí profesionální cyklo-mechanik. Dále nás zaujala zručnost, se kterou pracovníci a pracovnice vyplétali kola s elektromotory. Centrování je pak zautomatizované, konečné docentrování je ale zase na lidské síle. Pro zajímavost – celý proces vyplétání a vycentrování kola trvá přibližně 3 minuty.

Kromě montážních prostor jsou k dispozici prostorné sklady plné kol a elektrokol. 

V areálu se také nachází servisní a diagnostické centrum pro elektrokola, motory a baterie.

 

Na závěr musíme říct, že ačkoliv nejsou změny nijak zásadní, potěšilo nás, že jsou provedeny správným směrem. Jsme také rádi, že jsme se mohli podívat na to, jak probíhá montáž a kompletace a utvrdit se v tom, že vám nabízíme lokální produkty, za kterými stojí tým lidí, kteří vědí, co dělají.

Praktické rady cyklistům

Dozvíte se v naší poradně

Jak vybrat kolo a jak se pak o něj starat?

Jak se obléknout na sportovní výkon a také vše o elektrokolech...

Novinky na váš e-mail

Buďte o krok napřed! Vše okolo kol pravidelně v e-mailu.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.